Tjurjakt

Glömde att berätta vilket slut denna dag fick. Jag o M satt vi datorn i lugn o ro för att skriva lite nödvändiga saker, då telefonen ringer: "-Hej det är grannen. Ni har nog era köttdjur på rymmen!" -Jaså? svarade jag. "-Jo de traskade just förbi här hos oss!"
Då släpper man liksom allt man har för sig och drar iväg... 15 näst intill slaktfärdiga tjurar är inget man vill ha lösa runt byn. Jag tar våran, helt underbara, gamla skrotbil King Cab'en och kör lite rally runt sjön för att mota dem. Medan M tankar 4-hjulingen och kör efter. Vi fick fatt i dem precis vid vägkorset. De var på väg mot Flärke men en bil hade motat dem och kört dem tillbaka. Så när vi kom från alla håll kunde de bara traska hemåt igen.
Eller traska o traska... de sprang som galningar... i 100 m sen var orken slut och det blev ett behagligare tempo. Jag körde efter dem medan M åkte hem för att mota in dem. De två sista (idioterna) kom då på att de skulle bråka och slåss!! Jag tutade och tutade... ingen reaktion... tutade ännu mer... nä...
Till sist körde jag så nära att jag puttade lite på dem med bilen (Älskade skrotbil!)... men ingen reaktion då heller. Jag fick snällt vänta tills de hade bråkat klart och sprang efter de andra som då var 150 m före.
Alla kom hem rätt så enkelt, men man är ju tacksam över att det är snö och snödrivor såna här gånger!

Det visade sig att ett handtag lossnat... Hmm... vi betvivlar... Vår "hustomte" hade redan en gång tidigare idag glömt att stänga denna grind!!! Hmm... han förnekar dock. Nu har jag gjort en extra säkerhetsanordning så det inte ska hända igen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback