Tvära kast mellan hopp och förtvivlan

Ja... ska försöka berätta den här historien nu när jag sitter i bilen och inte har nåt bättre för mig.

Jo efter veterinärbesiktningen av Chessie i måndags så blev det bestämt att vi skulle köpa henne. Några anmärkningar av veterinären gjorde att jag fick ner priset rätt ordentligt. Vi blev jätteglada eftersom vi älskar den hästen! Sent igår kväll fick jag ett sms där hon talade om att hon ångrat sig och kommer o hämtar hästen på måndag! Fy fan... att man bara kan bete sig så!! Men kontraktet var skickat och jag har sms bevis på att hon lovade att skriva på det. Hoppas att det räcker som bevis, för muntliga avtal är lika giltiga som skriftliga men svåra att bevisa. Har sökt juridisk hjälp för att få veta om mina bevis räcker. Man beter sig inte så!!!
Det mest ledsamma är att jag tycker så synd om hästen om hon måste åka tillbaka...

Den andra jobbiga saken, och anledningen till att jag o Magda är på väg till Stockholm är att fodervärden till hennes häst meddelande (på FB!!!) att hon inte längre kan ha honom, och att han ska bort snarast. Så då bestämde vi oss för att åka o hämta honom direkt...

Alltså... Är folk inte riktigt kloka!!! Vaför är det så svårt att hålla sitt ord och det man kommit överens om...
Sen verkar de inte tycka att det spelar nån roll för hästarna. Ursäkta mig men... jävla idioter!!!

Nåja, det finns iaf en sak som är rolig i vår tillvaro nu. Det är att Magda numera bor hos oss. Hon blir kvar och börjar snart skolan här.

Nä nu är vi snart i Hudik där vi ska göra en avstickare till Helena för lite fika o vila. Sen åker vi vidare till Norrtälje där Prisen står och hämtar honom. Åker sen norrut igen mot Storvik där vi övernatter inför hemresan i morrn.

Hoppas det löser sig i helgen så vi får ha Chessie kvar...


Ciao!!


Kommentarer
Postat av: beffa

Nämen va fan?! Så jäkla dåligt, hoppas verkligen att det löser sig så ni får behålla henne! Förstår inte hur man kan ångra sig hon var väl till salu redan när hon kom?! så jäkla dumt!!

hoppas det löser sig med prisen också! att inte ens kunna ringa och tala om en sån sak utan skriva på internet är ju ganska lågt också..!

hoppas resan går bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback