Inte så lätt

Wilma är i löp nu och vi har planerat att para henne. Vi har (tack vare Wilmas frissa Ingela) hittat en snygg kille vid namn Murphy!
De har träffats två gånger förra veckan, men hon ville inte alls...

För att testa henne var Magda igår till Ingela för att testa mot hennes hanne. Där dög det minsann!!! Fast vi vill ju ha Murphy! Eftersom hon trots allt verkar vara på G så åkte vi än en gång till Murphy i morse. En nätt liten resa på 7 mil, enkel väg!
Vi lät dem vara inne medan vi gick på en kort (kall) promenad. Sen bjöds vi på kaffe av hans otroligt trevliga matte & husse.
Men båda hundarna verkade mer morgontrötta än intresserade av att para sig, så vi beslöt att lämna Wilma där tills i morrn. Nu när vi är borta hoppas vi att hon fixar resten.
Fick en så söt bild från Murphys matte... Fast de ser måttligt intresserade ut av varann...



Men det är så enormt tomt här hemma. Att en så liten voffa kan ta sån plats.
Tur att hon är tillbaka i morrn!
Enligt kvällsrapporten så har inget hänt ännu mer än att Wilma dragit runt honom lite i nackskinnet.... :-)


Tidigt i morrn bitti bär det iväg till Umeå. M ska lämna in bilen och så ska vi till världens bästa naprapat!!! Han ska få kolla igenom mig o kolla om det finns några spår av avfallningen för en dryg månad sen. Lika bra att ta det i tid! Min besvärliga hälsporre härstammade från en gammal avfallning som gjort mig sned, vilket gjorde att jag belastade foten fel. Så nu tänkte jag "mota Olle i grind".
Jag har testat att rida litegrann och det känns i svanskotan. Men jag har goda förhoppningar om att det ska bli bra!

Nä nu dusch o sen sängen!
Natti natt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback