Ren transport o stall

Ja som ni förstår har jag inte mkt tid att uppdatera här nuförtiden... Fullt ös från tidiga mornar till sena kvällar.
Men det gillar jag! Under förutsättning att man kan ta sig tid att varva ner ibland.

Igår var vi (vi=oftast jag o Malin numera) först till stan på växtmarknad. Få se om jag hinner få ner dem i jorden ikväll sen tösen somnat. Sen gjorde vi ett stort ryck med transporten. Redan i fredags så pillrade vi bort ALLA dekaler, vilket resulterade i ömma naglar! Så igår så körde vi rubbing över hela. Den är stor!!! Men det blev toppenbra och på fredag ska den få nya dekaler, vår logo!!

Idag har vi testat att köra makinerna i mitt stall, närmare bestämt Pias box.
Den var väldigt smutsig!!
Ja det gick ju jättebra, fast vi fick testa en massa olika sätt o munstycken tills vi hittade ett sätt som funkade bra.
Vi kommer att köra först med en hetvattentvätt, dammsuga upp vattnet och till sist köra ånga för att desinficera och ta bort den riktigt envisa smutsen.
När jag regjort på vanligt vis med högtryckstvätt, så rinner allt vatten in till Pazzis box och samlas där till en stor sjö. Idag hade jag inte ens tagit ut all halm från Pazzis box, å inte en gnutta vatten hade runnit dit!! Känns riktigt bra det här! Tänk att bara kunna tvätta EN box utan att blöta ner hela stallet!!

Nu hoppas jag att alla som vill slippa detta slit med att tvätta sitt stall, hör av sig till oss...

Idag har vi också släppt ut kossorna o kalvarna på bete. Mycket spring o bus! Två är kvar hemma, en kviga som kalvade i förrgår och en ko som inte har kalvat än. Men hon är inte långt borta så om nån vecka får även de två (fyra) gå ut på bete.

I morrn får vi troligtvis hämta vårt kött från de djur som skickades förra veckan. Så i morrn kväll vet man ju vad man gör då... Styckar, paketerar och mal köttfärs... Drygt, men gott att finna i frysen!

Nä nu dags att natta lilla fröken!

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Therese

Hade vi haft ett trefasuttag så hade ni fått komma hit och rengjöra min ligghall. Det hade ju varit väääligt lättsamt :D

Postat av: Maria J

Vad tar ni för att rengöra ett stall då?

2010-06-07 @ 14:40:15
Postat av: Gunilla

Maria: Det beror på hur många boxar det är och hur smutsigt det är osv.

Är du intresserad så kontakta oss med mer detaljer för att få offert.

[email protected]

2010-06-07 @ 16:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback