En härlig dag... Nöjd!

Ja den här dagen har börjat rätt bra. Jag mår mycket bättre och solen skiner underbart! Fördelen med att bli frisk är ju att jag får jobba igen i morrn, nackdelen är att då kan jag inte njuta av vädret. Sitter just nu i husvagnen med dörren öppen och får in varma solstrålar. Underbart! Snart ska jag åka hemåt och kommer väl troligtvis att njuta av solen på altanen i em.

Igår kväll testade jag det mobila bredbandet som inte funkar hemma, men här vid stallet funkar det! Så nu har jag kontakt med omvärlden även här. Det gör denna väntan lite lättare...

På nätterna står väckarklockan på alarm ungefär varannan timme. Då letar jag efter fjärrkontrollen och startar tv'n. Oftast ser det ut som på bilden och det är bara till att somna om, men snart hoppas jag det händer saker...

Eftersom jag nu har haft möjlighet att studera (iaf Pia) vad dom gör på nätterna så kan jag konstatera att jag känner mig rätt nöjd med min hästhållning.
De har fri tillgång på hösilage i hagen, inte så kraftigt eftersom de är tre så olika individer. Fölsto, unghäst och shettis. Istället får de kompletterande foder inne.
Shettis - bara pyttelite hö.
Fölsto och unghäst - hö, kraftfoder och luzern.
Jag använder halm som strö, vilket gör att de kan äta o plocka i den också. Nu tar jag in dem runt kl 18, och har då sett att Pia är fullt sysselsatt och har att äta ända fram till runt 5 på morgonen, och sen är det snart dags att gå ut igen. Känns bra att det funkar precis som jag har tänkt mig!


En vacker Pia-mule full med luzern



I morse medan jag mockade så hade jag dörren till gödselstacken på glänt för att vädra.
Och vips var det en "nyfiken i en strut" som tittade in!




Kommentarer
Postat av: Beffa

håller tummarna för att fölis kommer innan jag åker hem från paps på lördag. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback