Första dagen på mitt nya liv

Ja idag så var det då första dagen som jag inte skulle upp o fara på jobbet. Känns jättekonstigt men roligt. Det ska bli så skönt att få styra dagarna själv. Vad är det då jag ska göra...?
Jo, jag ska starta eget tillsammans med en vän!
Till att börja med så har jag beviljats ett Start-projekt från Arbetsförmedlingen för att förbereda företagsstarten så att allt är klart när det är dags att dra igång. Jag ska fixa hemsida och annat sånt som går att förbereda.
Exakt VAD det är vi ska göra kommer jag att berätta senare... Vi hoppas starta om ca 5 veckor.

Men tro inte att jag tog sovmorgon idag inte... Nä jag klev upp kl 6. Åt frukost, väckte E och skjutsade henne till dagis. Sen släppte jag ut hästarna och gjorde stallet. Jag gillar att vara där på morgonen! Så allt är klart när det är dags att ta in på kvällen.

Hade ju funderat på att ev betäcka ändå i år, men jag kommer inte att göra det. Jag spar istället varenda krona för att få hjälp att rida in Pazzi till hösten. Kommer att skicka bort henne två månader. Där finns proffessionella människor med all den kunskap och de resurser som behövs. Det är väl investerade pengar känner jag. Sen kan jag träna henne själv under vårvintern och sen kanske ta lite hjälp igen inför 3-årstestet. Så får det bli!

Nä nu är första kaffet intaget och rasten slut... ;)
Nu ska jag bege mig till min kompanjon för lite jobb.

Ciao!

 
 

Kommentarer
Postat av: Beffa

Låter som ett vettigt beslut tycker jag!!

Hoppas första dagen blir härlig! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback