Sjukstuga

Ja värst var det igår när Wilma var jättedålig. Helt oförklarligt blev hon sjuk över natten.
Gnällde och gick med kutrygg, svansen mellan benen och ville/orkade inte nånting. Inte ens äta en ostskiva!!
Jag var tvungen att åka för att vara med på företagardagen på Fjällräven Center, men Magda kunde ta med Wilma till veterinären. En massa prov togs och det enda som riktigt kunde konstateras var att hon var uttorkad. Vattenskålen var visserligen tom på morgonen men den var fylld på kvällen, så det är fortfarande en gåta för oss...
Hon fick ligga kvar där med dropp och strax innan kl 20 så hämtade vi hem henne.
Då var hon lite piggare men långt ifrån sig själv. Kanylen satt kvar i benet ifall hon skulle bli sämre igen, och för att inte bita av bandaget så hade hon en stor tratt. Jättejobbig tyckte hon!!

I morse var hon iaf mycket piggare så då tog vi bort kanylen. Enligt veterinären så ska hon ta det lugnt och fortsätta äta smärtstillande och antibiotika tills på måndag. Men redan nu så ser vi att den gamla Wilma börjar vara tillbaka! :) Hon jagar katten och skäller på fullmånen!

Övriga sjuklingar är Elin som hostar o har ont i magen, Magda med sin astma lider av förkylningen och har tappat sin röst nästan helt. Själv har jag ont i halsen och börjar bli hes även jag. Våga vägra....

I dag fick Tule sina första skor! Jättesöta och putte-nuttiga! Tyckte det kändes konstigt att gå efteråt, kanske berodde det mest på brodden.
Lelle fick också han vinterdojjor. Men en gammal hovspricka hade blivit till en hålvägg mitt fram på en hov. Så sen hovis verkat ur den så ser det ut som om han har en klöv istället. Ska försöka fota o visa, det ser jätteroligt ut. Han har som tur är inte ont av den, men det tar ju tid innan det vuxit ner.

Nä nu ska jag, efter en varm dusch, krypa ner i sängen o se om jag kan sova ihjäl några baciller...







Kommentarer
Postat av: beffa

Tack för tipset! Hade varit roligt, men har ingen bil denna gången å tror nog Paps vill ha mig hemma kanske..!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback