Vilken underbar dag!!

Dagen började med att vi åkte till Svedje och vintrade upp där. Som vanligt gott sällskap o goda nygrillade hamburgare! Vi fick låna lite hinder över vintern så dessa lastades in i transporten.
Sen hem med hindren o Lelles matte följde med o surrade en stund.

Efter att ha fått lite i magen hemma så gick jag, Elin o Magda ut i skogen på trattis-jakt...
Vi behövde inte leta länge... Det blev 10 kg idag också!!

Efter skogen väntade stallet o Elin hade blivit lovad att rida och hoppa. Hon var sugen eftersom vi tagit hem riktiga hinder. Jag tänkte ev. ta nåt litet skutt så jag lade på hoppsadeln, bara för att testa den... Elin var jätteduktig o satt kvar när Tule faktiskt hoppade över 30 cm! Jag började också på den höjden... men Lelle hoppar inte över sånt!
Ökade till ca 50 cm o det började likna ett hopp över!
Då började hornen växa ut o den gamla hoppryttaren vakna till liv... Vågade mig på några språng över ca 70 cm! Ja det är inte så högt, jag VET!! Men för MIG är det högt!
Han är hur som helst jätterolig att hoppa (också) och jag ska försöka göra det regelbundet för att träna upp min balans igen...

Vi var inte klara i stallet och hemma förrän kl var 20.30. Då hade vi först lite lördags-mys och sen Elin gjort kväll satte sig Magda o jag för att dricka cider/vin, rensa trattisar och kolla på häst VM på Eurosport.
Till vår glädje visades inte det "vanliga". Det var fyrspannens maraton.
Tänkte och sa lite i förbifarten att jag undrar om Pienzas avkomma var med...
Plötsligt var Ijsbrand Chardons fyrspann i bild.. och... jodå, där som vänster förlöpare gick han, Paganini!! Pias första föl (e.Falleur) som nu gick sitt 3:e VM!!! De ligger 2a inför sista momentet, precisionskörning.

Vilken häst!! och vilket sto jag har...
Önskar verkligen att hon vore piggare och minst 15 år yngre!!






Här kommer några bilder på hennes avkomma Paganini som var på TV idag!
Han går som sagt som vänster förlöpare.







Kommentarer
Postat av: sandra

jäkla så snygg hennes första avkomma va oxå :) o roligt att han kommit så långt jue :)

Postat av: Beffa

Lät som en härlig dag!! :D

2010-10-10 @ 16:07:48
URL: http://beffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback