En bra måndag

Ja det är långt ifrån alla måndagar som brukar kännas bra, men denna har varit helt underbar faktiskt!
Dagen började med att skicka iväg Elin på dagis med Magda som skulle till skolan. Sen kom Malin hit och vi ställde ordning o fixade lite. Fick sen journalistiskt besök, och resultatet visas troligtvis på fredag. Skoj men skitnervöst!

När det var klart så unnade jag mig att ta en tur i svampskogen. Hade hört ryktas om mycket trattkantareller... Men jag hade nog inte fattat HUR mycket det finns! Helt sjukt! På ett ställe kunde jag knappt sätta ner fötterna mellan och än mindre ställa ifrån mig korgen nånstans. Helt otroligt!
När korgen var full (den stora!) så fick jag bara blunda och fara hem... Hittade rätt mkt svart trumpetsvamp och även några av årets sista gula kantareller. Men trattisarna kan vänta fler besök av mig framöver...
Skulle lätt plocka 100 kg!! Jag plockar tills snön gömmer dem...

Igår satte vi Tule i vagn igen. Det var väldigt länge sen... men han var bara jättesnäll som vanligt. Nu ska det bli lite mer motion av honom, bara han blir frisk snart.

Lelle jobbar på ganska bra. Vi hade lite ledarskapsdiskussioner igår, men jag vann ju förståss... Har tömkört honom två gånger och han är verkligen jättefin. I morrn hoppas jag kunna rida honom för första gången! Spännande!

Ikväll skulle Magda hänga på Pazzi igen med sadel. Jag longerade henne litegrann bara för att hon skulle få känna på sadeln eftersom det var ett tag sen. Jösses!! Efter några varv fick hon frispel... Hon var mer i luften än på marken. Bockade, stegrade, hoppade jämnfota och sparkade bakut. Gjorde det en 4-5 varv och sen var hon som vanligt igen. Helt lugn! Hängde på henne några varv runt banan. Så duktig så!!

Det händer alltså en massa i stallet nu. Men tyvärr är de inte friska ännu... Det var en väldigt envis förkylning som går runt. Då de är friska ska vi åka o löshoppa Pazzi o Lelle!

Nä nu är det bäst att hoppa i säng...

Ciao!

Kommentarer
Postat av: beffa

Oj, här har det hänt grejjor!! Vad spännande med ny häst i stallet!! :D

Det enda sättet jag har kommit på, är att skapa en underblogg till sin egen blogg. Alltså den kommer heta curant.blogg.se/blabla där blabla är det du döper den till då.. Och sen lösenordsskyddar du hela den bloggen, skriver inläggen som ska vara skyddade i den, och lägger sedan en länk från din vanliga blogg till den bloggen sas. Jag har bara kluddat ihop en bild, som jag publicerar i ett inlägg i min vanliga blogg, också länkar jag bilden till inlägget i underbloggen. Har lagt samma design på underbloggen, så att det ska se ut som att det är samma blogg..men kollar man noga så ser man att den heter beffa.blogg.se/dusty..

Du får fråga om jag förklarar virrigt!!

KRAM!

Postat av: zaq

Nu är du utmanad hos mig!

2010-09-23 @ 20:42:08
URL: http://zaq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback