2011 har startat

Jaha så var det nya året inlett. Det blev en lugn nyårsafton med bara familjen. Dock saknades Magda... :(

Vi åt en massa gott och vid midnatt så gick vi ut och sköt några få raketer och skickade iväg ett par Ufo-ballonger.
Alldeles lagom kväll alltså. Enda nackdelen var att vissa börjar skjuta raketer på tok för tidigt. Hästarna var alldeles tossiga när jag tog in dem vid 19. Jag tycker det är ok med lite raketer, ca en kvart runt midnatt. Sen räcker det!

Övrigt i helgen har jag sovit som aldrig förr, och ändå är jag trött! Men förklaringen tror jag är i antågande... Håller på att bli förkyld. Har jätteont i halsen o nyser som en tok. Jag försöker göra som vanligt, våga vägra!!

Idag har jag först haft besök av LL, Lelles ägare, och sen har jag o Elin varit på bio.
Är det inte fantastiskt, att kommunens första 3D bio ligger i Gideå!!! Det tycker iaf jag o kommer nog att försöka gå o se fler filmer framöver. Idag såg vi "Sammys äventyr" i 3D.  Den var bra men Elin tyckte den var lite läskig ibland. Tur mamma fanns att hålla i handen ;) Fast även jag hoppade högt i stolen ett par gånger...
Tyvärr missade jag kvällens föreställning, Avatar i 3D. Hade varit skoj att se.

Men... nä... Jag har istället varit o pysslat i stallet. Red Lelle idag och till sist blev han riktigt fin. Mycket spring o bus i benen men jag lyckades få honom att använda den energin till att jobba istället. Nu kommer han att få mycket snöplums och gymnastikarbete framöver. Om 14 dgr är det Beritträning igen och då är det min tur att rida!

Nu ska jag snart hoppa i säng, försöka vända dygnet rätt igen... Först lite liniment på min axel. Har blivit mkt Wii-bowling de senaste dagarna. Det känns... ;)

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback